On-line shopping goes physical

Τα νέα έρχονται από την Κορέα, εκεί που όλες οι νέες τεχνολογίες αφομοιώνονται με τεράστια ταχύτητα και γίνονται κοινός τόπος, με την Seoul πρωτοπόρο σε ό,τι αφορά όρους όπως smart city, sharing city  κα.

Ψώνια της τελευταίας στιγμής λοιπόν, στα βαγόνια του μετρό της Κορέας, λίγο πριν την επιστροφή στο σπίτι. Με τη χρήση QR codes, το on-line shopping ενσωματώνεται  στον φυσικό χώρο.  Οι φωτογραφίες των προϊόντων σκανάρονται στο εικονικό ράφι και τα δικτυακά ψώνια έρχονται με delivery στο σπίτι την ίδια ώρα με τον αγοραστή τους. Με τέτοιες διαδραστικές επιφάνειες καλύπτονται βαγόνια του μετρό, stand διαφημιστικών πινακίδων στους δρόμους, ολόκληρες όψεις ισόγεiων βιτρινών, κολόνες και τοίχοι σε αίθουσες αναμονής αεροδρομίων, ακόμη και κανονικά καταστήματα καταργούν τα πραγματικά ράφια, δίνοντας έτσι την δυνατότητα για πολύ μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων και παράδοση στο σπίτι.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για τις σχέσεις στον πραγματικό κόσμο? Θα σαρώσουν αυτές οι ιδιότυπες αστικές τοιχογραφίες τις επιφάνειες της πόλης?

Από την μια τα νέα φαίνεται να επηρεάζουν άμεσα τις εμπορικές δοσοληψίες-

Κάποιος θα πει ότι ο χρόνος αυτός θα ήταν ούτως ή άλλως χαμένος. Καλύτερα να αφιερώνει κανείς στα ψώνια αυτόν τον “νεκρό” χρόνο της αναμονής από το να αφιερώνει ένα πιο πολύτιμο κομμάτι του χρόνου της ημέρας. Θα ήταν ευτυχές αν όντως λειτουργούσε αυτή η απλή χρονική αντιμετάθεση, όμως γνωρίζουμε πολύ καλά τον τρόπο που λειτουργεί η ανθρώπινη συνήθεια. Ο χρόνος αυτός προστίθεται στον χρόνο που αφιερώνουμε σε πραγματικές αγορές, δεν αντικαθίσταται. Δηλ. τελικά, συνολικά αφιερώνει κανείς περισσότερο χρόνο ψωνίζοντας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Η περίπτωση θυμίζει τη μόδα του ‘60, όταν τεράστιες εκτάσεις πόλεων σαρώνονταν  για κατασκευή αυτοκινητόδρομων, προς αντιμετώπιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος. Αυτό που συνέβη βεβαίως είναι πως η κίνηση αυξήθηκε ακόμα περισσότερο, καθώς όσο περισσότεροι δρόμοι κατασκευάζονταν τόσο περισσότερο χρησιμοποιούσε κανείς το αυτοκίνητό του. Είναι ο νόμος της αγορά και ζήτησης, όσο περισσότερες ευκαιρίες έχει κανείς να καταναλώσει τόσο περισσότερο καταναλώνει. Η ροή της κίνησης όπως και η καταναλωτική ροή διοχετεύεται όπου βρει και συγχρόνως αυξάνει.

 Γι’ αυτό και δεν τίθεται λόγος ανησυχίας για το παραδοσιακό εμπόριο. Όπως τα mall δεν κατάργησαν τις εμπορικές οδούς, (και όχι μόνο δεν τις κατάργησαν αλλά τώρα είναι μόδα και το street mall), σίγουρα δεν προβλέπεται η εξαφάνιση της παραδοσιακής αγοράς.

Αυτό που προβλέπεται για τις πόλεις και τον φυσικό χώρο είναι πως το καταναλωτικό πνεύμα, εν είδει Θείου Πνεύματος,  επιτυγχάνει πια με τη βοήθεια της τεχνολογίας το “πανταχού παρόν”, κάνει την εμφάνιση του ακόμα κι εκεί που κανείς δεν θα το περίμενε. Ναι, η επιφάνεια της πόλης γίνεται μια επιφάνεια Αποκάλυψης του καταναλωτικού πνεύματος. Η σαρωτική αυτή αποκάλυψη δεν μας αφήνει να δούμε τίποτα άλλο γύρω.  Η σύγχρονη θεολογία και η εικόνα της σε πλήρη ταύτιση, η εικόνα πραγματώνει αυτό που συμβολίζει. Δεν υπάρχουν μεσολαβημένες ερμηνείες, ποιητικές παρεκτροπές. Η φωτογραφία ενός πακέτου μακαρόνια στο παράθυρο ενός βαγονιού στο  μετρό αντιστοιχεί σε ακριβώς ένα πακέτο μακαρόνια στο τραπέζι του σπιτιού μια ώρα  μετά. Μιλάμε  για την επιτελεστικότητα της επιφάνειας,  a city ready to serve all our desires.

image

…..

image

image

More here:  …When trying to find innovation look for the intersection of the physical and digital worlds

Advertisements